FORTYFIKACJE.NET
Niezależne Forum i Portal miłośników Fortyfikacji i Wojska Polskiego

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
farbo maskowanie schronów żelbetowych
Autor Wiadomość
Volodarsky 
starszy chorąży



Kraj:
Ukraine

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: Kijow
Wysłany: 2009-11-19, 13:42   Re: malowanie

Mam kilka zdjec ze schronow Kamienec-Podolskiego RU - widki od pola na maskowanie scian w kolorah. Ogolny typ farbowania - "ameba" . Ale mala ilosc schronow ma farbowanie pod sciany cieglany, pod kolody (albo cos podobnie do tego), jeden schron ma "applikacji" na sciane z kamiena mejsciewogo.
Rozumiem, co wszystkie ty slady - z lata 1940. Mo, z wiosny 1941...
Cos take podobnie do typu farbowania jak "ameba" widziel i na scianah w Wlodzimierz-Wolynskiem RU, ale malo. Pamietam, co w Strumilowskiem RU jeden schron byl caly farbowan w zeleny kolor...nie pamietam tam sladow od innych farb.

W KPRU i WWRU farby - zielony, czarny, zelty (yellow color), rudy(nie wiem, ze to slady od czerwonego albo od "koriczniewogo").
Przepraszam - nie wiem nazwisk kolorow na polskej.

Engl: dominate colors - green, black and brown. The brown and sometimes green colors was destroy by the time, water and Sun to red, yellow and orange colors. Buth somethimes yellow colors was bee on the walls from beginning.

Zdjecja bede za kilka dni.
 
     
Volodarsky 
starszy chorąży



Kraj:
Ukraine

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: Kijow
Wysłany: 2009-12-15, 12:17   

Widki typow farb do maskowania schronow radzieckich na przyklade Kamienec-Podolskiego RU. Period tego farbowania - nie ranej 1940, nie pozdnej 1941 roku.

IMG_0020.JPG
Plik ściągnięto 10 raz(y) 53,39 KB

IMG_0328.JPG
Plik ściągnięto 9 raz(y) 84,17 KB

IMG_0344.JPG
Plik ściągnięto 9 raz(y) 66,85 KB

IMG_0467.JPG
Plik ściągnięto 6 raz(y) 57,9 KB

IMG_0482.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 84,39 KB

IMG_0719.JPG
Plik ściągnięto 5 raz(y) 48,26 KB

IMG_0724.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 74,03 KB

IMG_0722.JPG
Plik ściągnięto 8 raz(y) 62,08 KB

IMG_0862.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 68,94 KB

IMG_0657.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 57,67 KB

IMG_0499.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 94,5 KB

IMG_0504.JPG
Plik ściągnięto 6 raz(y) 72,88 KB

 
     
Shiman 
starszy sierżant


Kraj:
Belarus

Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 79
Skąd: UR
Wysłany: 2009-12-15, 17:48   

Ciekawe jest malowanie 3 od dołu (zdjęcia super):

tutaj te malunki "wchodzą" chyba (?) do nieukończonej strzelnicy. To by oznaczało, że malowali je tuż przed wybuchem wojny wiedząc, że nie zdąża zamontować pancerzy lub są już późniejsze.
_________________
Szukajcie a znajdziecie......
 
     
jacekwoj3 
starszy sierżant


Kraj:
Poland

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 78
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2009-12-15, 17:50   

no to juz coś mamy. Skąd przepuszczenie że farbomaskowanie powstało na przełomie 1940-41 roku ,a nie pózniej :?: Pytam bo na fotkach widać braki pancerzy w strzelnicach a malowanie jest. Więc według mnie chyba malowanie jest pózniejsze bo po co malować nie wykończony obiekt,a nawet miejsce gdzie miał byc pancerz. Nie uważasz ,że bez sensu?
_________________
Bunkerites of Poland
http://www.bunkrowiec.com.pl/
Projekt 8813
 
     
Volodarsky 
starszy chorąży



Kraj:
Ukraine

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: Kijow
Wysłany: 2009-12-15, 20:59   

Data tego farbowania nie mo byc w lata po 1945, bo ten rejon umocnionyj byl po odchodzie garnizonow w lipcie 1941 wysadzon. Na wszystkem RU calych schronow malo.
Explozii prowadzono w czesci schronow amunicjej do broni DOT-4 i L-17, ale i "tol" teraz byl w tem. Czesc schronow rozlamana do stanu "jeziorka z kamienen na brzegah" albo kupy kamienia.
Inny - zewnatr caly, wewnatrz rozlamano podlogy w kazematach.
Mo, do tego jeszcze pozdnej i niemcy doklali reke....i posle wojny w schronach prowadzono likwidacju amunicji.

Do lata 1940 KPUR byl przy kordonie z Romania - poludniowa czesc RU. Na polnocznej, co nad Zbruczem, budowanie prowadzono do konca 1940, a na ten odcinok bron i pancerzy nadeslano tulko posle zamontowania broni na odcinku poludniowego, "rumynskiego".

To, na odcinku polnoczniem nie mala czesc schronow ma tulko JEDEN pancerz z dwoh. Tak, w polkaponierach dla prowadzenia ognia bocznego zamontowano tulko DOT-4, a NPS-3 - ....
Ale farbowanie prowadzili na wszyskih odcinkah RU.

A z drugej polowiny roku 1940, z anneksijej Bukowiny, bron i pancerzy w KPUR mo i zawsem nadhodzi w ostatny czergu, bo wszystkie sily - na budowanie linii Molotowa.

Farbowano nie otwor do montowania pancerzej, a ambrazuru dla stanowiska PZ-39. Pancerz jego montowaly do sciany wewnatrznej schronu, to farba tam, gdzie potrzebno.
Ale ja widziel slady farby okol otworow pod stanowiska NPS-3, na sciane zewnatrnej. Ne w samem otwore...

I jesze jedna problema. W late 1939 pod czas naczala budowania KPUR, na wzbrojenii schronow dla 76mm dzial jeszcze byl system 1932 roku. A w late 1940 na wzbrojenie nadeslano system L-17. W schronach, co zabetonowano w lato 1940, zamontowano L-17. W schronach lata 1939 prowadzili w lato 1940-41 roboty bo rozlamanii ambrazur stanowiska 1932 roku do gabaritow pancerza L-17. Oto problema...
To na sdecje z farbowaniem pod "cieglanu scianu" - nie otwor pod L-17, a ambrazura stanowiska 1932 roku.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Fortyfikacje II Rzeczypospolitej 1918-1939